2017. augusztus 1., kedd

Horgolósuli 1. lecke - Blokkok takaróhoz, párnához

Nem egészen az alapoktól, de szeretnék néhány könnyű és haladós mintát bemutatni képekben - munka közben - leírással, rajzzal, kinek, mi felel meg leginkább :-) Horgoljunk együtt! Jó szórakozást!

Egy szép kis négyzet alakú blokk készül, ami alkalmas párnára, takaróra. A hozzávaló legjobb fonal a 100% pamut: Safran (Drops) - lehet kapni a Kacskaringó fonalboltban nagyon jó áron! http://kacskaringo.hu/drops/5493-safran.html#/szincsoport-kek/szin-tengereszkek_9

Egy kis négyzet kb. 13 cm, így 9 darabból nagyon szép 40*40-es párna készíthető, vagy - ha nagyon belejönnétek, akkor 105-110 darabból takaró, vagy ágyterítő is lehet...
Vágjunk bele!

1. sor: 1. színnel - kapcsoljunk össze 5 láncszemet, és ebbe öltsünk 16 egyráhajtásos pálcát. Legyen az egyráhajtásos pálca jele: EP, az, hogy "leöltjük" az annyit jelent, hogy beszúrjuk a tűt a szembe, áthozzuk a szálat, mint a rövidpálcánál, de áthúzzuk a tűn lévő szemen is azonnal,  ok? :-)


2. sor: Ugyanezzel a színnel, ismét 16 EP, közöttük 2 láncszem.




A 3. sorban színt váltunk: minden ívbe kerüljön 3 EP. Ilyen egyszerű :-)



4. sor: (a legnehezebb) - 10 láncszemet horgolunk és a 3. szembe öltjük, majd 3 láncszem ismét a 3. szembe, majd 5 láncszem a 3. szembe és újra 3 lánszem a 3. szembe öltve - ezt még 3-szor meg kell ismételni.


5. sor: Ugyanezzel a színnel: A nagy ívekbe 5 EP 3 láncszem 5 EP, ezt leöltjük a 3 láncszemes ívbe, majd az 5 láncszemes ívbe 7 EP, ezt is leöltjük a 3 láncszemes ívbe - és kezdjük újra: 5 EP 3 láncszem 5 EP le a 3 láncszemes ívbe, majd 7 EP ... stb. Eddig sikerült?


6. sor: 3. színnel - 8 láncszemmel indulunk, ezt beöltjük a 3 láncszemes ívbe, majd 3 láncszem  és ezt is ugyanide öltjük. 5 láncszem következik ezt egy EP-val öltjük a 7 EP első szemébe, majd 3 láncszem, ezt a középső (4.) szembe öltjük, azután 3 láncszem és újra egy EP-val a 7. szembe - innen indul újra: 5 láncszem a 3 láncszemes ívbe öltve...stb. Az utolsót az induló 8 láncszemből a 3.-ba öltjük. Húh, ez is nehéz volt, igaz?

7. sor: Innen már könnyű lesz! :-) 5 EP, majd a csúcsban, a 3 láncszemes ívben 3 EP 3 láncszem és 3 EP, majd 5 EP az 5 láncszemes ívbe, majd 3 EP- 3 EP a két 3 láncszemes ívbe... stb.


8.sor: 22 szem rövidpálca a 3 láncszemes ívekbe 3 rövidpálca.
9 sor: Rövidpálcasor, a csúcsoknál lévő szembe 2 kerüljön.
És készen is vagyunk!!!



Forrás: https://hu.pinterest.com/pin/115123334205981093/
https://myway-hobby.blogspot.hu/2011/08/kavovo-cokoladkovaj.html?m=1


Aki a rajzos leírást kedveli, annak jól jön ez a kis szótár:



Visszajelzéseiteket szívesen várom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hiba történt a modul működésében