2017. augusztus 9., szerda

Horgolósuli 10.lecke - Apró virágok

Ebben a leckében egyszerű, de nagyszerű díszítőelemeket, kis horgolt virágok elkészítését tanulhatjátok meg. Egyébként a sokkal bonyolultabb virágok nagy tömegben nem is mutatnak jól.

Vékony fonalból kb. 2-3 cm, középvastagból kb. 3-5 cm átmérőjűek lesznek, két-három sorból állnak csupán.





Mire használhatóak a kis virágok?

- Egy darabból lehet: kulcstartó dísz, egy csattal hajdísz, kitűző, cipőcskére dísz, fejpántra, gyűrű, fülbevaló, könyvjelző, húzózár-dísz ...
- Több darabból: nyaktól lefelé :-) - Többet összevarrva lehet hajpánt, esküvői hajdísz, nyakék, póló nyakának, vállának, aljának dísze. Farmer dzseki, farmer nadrág szárára varrva nagyon trendi.
- Táska dísze, de készülhet belőle egy egész táska, az anyagra varrogatva. Gallér, öv, szandál dísze.
-Ajtódísz, képkeret, lámpa búra, terítő dísze. Játékbaba minden ruhácskájának dísze. Füzér, közöttük gömbök, lampionok...
Tehát?!!! Vágjunk bele!

 Mindegyik bemutatott kis virág varázskörrel indul. Ha ez még nem megy, akkor 4 láncszem összezárva kis körnek. Nem gond, ha marad egy kis lyuk középen, mert lehet, hogy úgy jó, ahogy van, de majd a lecke végén mutatok ötleteket, hogyan lehet azokat eltüntetni, ha nem tetszik :-)

Javaslatom: minden színváltáskor húzzuk a lezárt szálat hátra és kössük össze kéátszer az induló szállal, hogy ne zavarjon a további munkában.

1. A legegyszerűbb:

A varázskörbe 12 egyráhajtásos pálca (EP) kerül, majd a következő sorban minden szemre egy 3 láncszemes ív.


2. virág:

Ezt lehet "bonyolítani" úgy, hogy a következő sorban: 2 láncszem, 5 EP és 2 láncszemmel a következő ívbe kapcsolunk, onnan 2 láncszem és kezdődik előről.

3. virág:






Az alapkörbe 6 rövidpálca (RP) kerül. A következőbe 2-2, így 12 szemünk lesz. Ezután válthatunk színt, és minden másodikba öltsünk 2 RP-t, így 18 szemünk lesz.

A következő sorban: 1 leöltés, majd a következő szembe 5 EP és így tovább! :-)










 4. virág:

 Kezdünk varázskörrel és bele 12 RP. (ezt csak "lyukas körré" lehet zárni.

Ezután 4 láncszem 5 kétráhajtásos pálca és 4 láncszemmel visszakapcsolunk a szembe. A következő szembe átkúszunk, 4 láncszem, 5EP...stb.



5. virág:




 6 rövidpálca kerül a varázskörbe, majd színt váltunk.
Minden szembe: 12 láncszem és visszaöltés a szembe, majd mégegyszer ugyanebbe a szembe kapcsolunk újabb 12 láncszemes ívet. 12 láncszem és bekapcsolunk a 2. szembe. 12 láncszem és visszakapcsolunk, 12 láncszem át átkapcsolunk a 3. szembe, stb... Lehet bonyolítani: ha többet is bekapcsolsz egy szembe, akkor még borzasabb lesz a virág! :-)

6. virág: 




6 rövidpálca kerül a varázskörbe és színt váltunk.
Minden szembe 3 láncszemmel kapcsolunk a következő szembe.

  7. virág:

Színt váltunk.
Minden ívbe 4 láncszemet kapcsoluink a következő ívbe, és a következő sorban 5, vagy 6 láncszemet kapcsolunk a következő ívbe.

 8. virág:

 A kezdés ugyanúgy, mint a 6. virágnál, majd színt váltunk: Minden szembe 8 láncszem. Ezzel itt akár abba is lehet hagyni a munkát! :-)


9. virág:

A következő sorban minden ívbe 10 RP.

10. virág: A legösszetettebb(nek látszik :-) )

  A varázskörbe 15 EP kerül.


Színt váltunk: Minden 3. szembe egy 5 láncszemes ívet horgolunk.


 Minden 5 láncszemes ívbe 8 RP-t horgolunk.


 Befordítjuk az első virágszirom-sort, és most egy másik színnel a következő szembe öltünk és 
6 láncszemet készítünk. Ezt a következő ív első szabad szemébe öltjük - 5-ször. 
A következő sorban ezekbe a 6 láncszemes ívekbe 10 RP kerül.



 Most a 3. szabad szembe kapcsoljuik a 3. színt. 8 láncszemes ívekkel kapcsoljuk a következő szabad szemhez. Ezekbe 12 RP kerül.


Nos, ezt a 10 mintát számtalan trükkel meg is sokszorozhatjuk: 
színekkel, szalagokkal, gombokkal, gyöngyökkel... 
Jó munkát kívánok!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hiba történt a modul működésében