2017. augusztus 7., hétfő

Horgolósuli 9. lecke - Babacipő




A babacipő készítéséhez erős pamut-fonalat ajánlok: Catania erre a célra a legkiválóbb Egy gombócból 2 pár is kitelik. Mérettől és pamuttól függően lehet választani, hogy rövidpálca és hamispálca, vagy egyráhajtásos pálca és hamispálca kettősével horgolunk. Nagyobb babáknak érdemesebb csupa rövidpálcával erősebb, formatartóbb cipőcskét készíteni.

Talp méretek:



 Ez rövidpálcás, hamispálcás és egyráhajtásos minta.

 1. sor vegyünk fel 12 láncszemet, + 2-t magasításnak. A 3. szembe öltsünk még 3 EP-t és utána 10 EP minden pálcába, az utolsóba 5 EP kerül és visszafordulva 10 EP, majd még 3 EP a kiinduló szembe.



2. sor: 2 láncszem magasításnak, és ugyanebbe a szembe még 1 HamisPálca. Majd a következő szembe 2 HP és a 3 szembe is 2 HP, ezután 5 HP egyesével, és 7 EP, itt megint fordulunk, azaz a következő 5 szemre: 2-2-3-2-2 EP kerül, ezután 7 EP és 5 HP, majd kétszer 2 HP, és az utolsó szembe is még 1 HP


3. sor: 2 láncszem magasításnak és még oda 1HP, majd 1 HP -2 HP -1HP -2 HP ezután 7 HP, és 5EP - forduló: 1 EP - 2 EP - 1 EP - 2 EP - 1Ep - 3 EP - 1EP - 2EP - 1 EP- 2EP- 1EP, ezután 5 EP és 7 HP, végül 2HP 1HP 2 HP 1HP az utolsó szembe. Kész a talp!

 4. sor: Szedjük fel sorra az összes szemet, de lehetőleg úgy, hogy a pálcák hátsó szálába öltünk. Ettől majd kicsit magától befordul a cipőcske oldala. De az sem gond, ha nem így készül! Lesz 57 EP körben.
5. sor: Minden pálcára 1 EP.




 6. sor:  A fejrész kialakítása: 22 EP után, a 23-24-et összekötjük 1EP-nek, majd a 25.-re 1 EP, a 26-27-est összekötjük, majd a 28-29-30-at egyben összekötjük, 31-es1 EP, 32-33 összekötve, 34 'EP, 35-36-os összekötve, és 22 EP.




7. sor: 21 EP, majd kétszer 2-t, középen 3-at, majd még kétszer 2 szemet összekötünk és 21 pálca a végéig.
8. sor: 20 rövidpálca, a következő 7 szemet felszedjük és lendületesen áthúzzuk a hurkok közt a szálat és rövidpálcaként zárjuk, majd 230 rövidpálca következik. Kész a ciőcske!!!!





Lehet díszíteni a talp és az oldalrész találkozását fehérrel- egy sor RP. Vagy eleve csíkosra készíteni az oldalrészt. 
Lehet a szárat tovább folytatni és csipkésen lezárni, csak a fantázia szab határt a kivitelezésnek! :-)

A virág pl. 6 szemből gyűrű, bele 12 RP, majd az első szembe:1 RP2EPés leöltünk a következő szembe. Ezután a 3. szembe:1 RP2EP és leöltünk a 4.-be,stb. Egy kis gombbal erősítjük fel a cipőcske elejére, vagy oldalára.
















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hiba történt a modul működésében