2011. augusztus 29., hétfő

Barka kardigán - részletfotó 3.

kardigán Barkából

Az eleje kötésének folytatása:

Haladunk, egészen 28 lyukmintáig (28*4 sor) - majd a karöltőhöz minden második sorban fogyasztunk: 7 -3 -3 -1 -1 szemet.
Ezután egyenesen kötünk tovább a 34. lyukminta sorig (34*4 sor) - itt a karültővel ellentétes oldalon biztostűre teszünk 8 szemet (ami majd a nyakpánt kötéséhez kell kiindulásnak) - itt befejezünk 18 szemet, és minden sorban további 2 szemet fogyasztunk, míg csak24 szemünk marad - ezzel klötünk tovább a 44. mintasorig. Itt fejezzük be a vállat.

összeillesztés

A vállakat összevarrjuk, majd a nyakszegő kialakítása következik: áttesszük tűre a jobbeleje biztostűn levő hat szemét, majd 50 szemetfelszedegetünk a kötésből, egész a vállig, a háta nyakvonalán 33 szemet szedtem fel és a bal elején újabb 50-et és a végére a biztostűn levő 8 szemet. Ezután igyekezni kell kissé szorosan kötni (Esetleg 2,5 tűvel?) - 16 sort patentkötéssel (1 sima, 1 fordított). A lezárást a szemnek megfelelően kötögetjük le, kicsit szorosabban meghúzva a szemeket. Ettől alakult ki szépen a nyakkivágás íve. Minden végszálat a hátoldalon horgolótűvel elöltögetünk, lezárjuk és levágjuk.

Az ujjak
Én együtt szeretem kötni a kettőt, hogy el ne felejtsem, hol szaporítottam:-) 50 szemmel kezdtem és 28 lyuksorig fél eleje szélességűre kell felszaporítani - főleg az utolsó harmadban. Innen úgy kell folytatni karöltőnél, mint az elején, illetve a hátán tettük, viszont a fogysztást majd tovább is kell folytatni, hogy szép kerek formában zárhassuk le az ujjakat. Ezt majd - ha odaértem, - leírom:-)

1 megjegyzés:

Hiba történt a modul működésében