2017. szeptember 13., szerda

Horgolósuli 20. lecke - Csipkés karikák


Ajtódísz, babaszoba-dísz, karácsonyfa dísz, egybefűzve dekorációs girland lehet..... mind, mind függönykarikára, vagy üdítős palack záró-gallérjára horgolva! :-)


 Először is hurkoljuk be jó sűrűn a karikát: először felerősítjük a fonalat, majd a karikába benyúlva a horgolótűvel áthozzuk a fonalat és leöltjük, mint a rövidpálcát. Nem baj, ha nagyon sok szem lesz, nem fogjuk mind felhasználni!



A következő sorban MINDIG körülhorgoljuk a kört rövidpálcákkal, ez feszíti ki szépen a hurkokat. Nem kell minden szembe rövidpálcát, csak, ahogyan szépen kifekszik a munka. Majdnem mindig a 2 szemekbe kell ölteni (de ez nem szentírás :-)

Azután elkezdhetünk valamilyen mintát: Ha szalagot szeretnénk belehúzni, akkor egy lyuksor jöhet pl. úgy, hogy 2 rövidpálca után 2 láncszem.



 A kis lyukakba fűzzük majd bele a szalagot.


 Ezután lehet olyat, hogy egyik lukba 6 EP és leöltjük a következőbe. Ha a sor végén nem jönne ki a "dolog", akkor oda majd varrtok egy masnit :-D


 Hogy csipkésebb legyen, lehet folytatni úgy, hogy 2 db 5 láncszemes ívet készítünk a 6 pálca felé, ezt leöltjük az alatta lévő sorba...



 Ezt pl. abbahagytam már a 6 EP-s sorban.



Azt is megtehetjük, hogy csak 5-6 láncszemes ívekkel horgoljuk körbe a kört 4-5 sorban. Először sűrűnek tűnik a sok ív, majd később szépen kifekszik.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hiba történt a modul működésében