2013. április 23., kedd

Mosirongy - Diagonal Knit Dishcloth

Canadából hozta a barátnőm kb. fél éve használom, nagyon hasznos darabja a háztartásnak: portörlésre, ablaktisztításra, autóápoláshoz, mosogatáshoz természetesen, de jó a fürdőbe is.

Puha, a fürdéshez szuper, tartós, nem keni szét a szennyeződést, nem hagy csíkot az üvegen,a port kiválóan gyűjti magába... ezer jó tulajdonsága van.
Csak tiszta pamut-fonalból készüljön! (Pl. Barka Gilice)Tisztántartása nagyon egyszerű, lehet kézmeleg szappanos vízben, de 60-on mosógépben is mosni.
Most így néz ki a fél éve használatos darab :-)



Mi is készíthetünk magunknak maradék fonalakból, aránylag egyszerűen. Kb. 5 dkg középvastag, vagy nem túl vékony pamut-fonal szükséges hozzá - és 3-as, vagy 3,5-es kötötű. 4 szemből indítjuk a munkát, 55 szemnél visszafogyasztva 5 szemig és ott kis hozgolt akasztóval zárjuk. Ez a diagonál minta így készül:

1-2. sor: 4 szem, első 2 sor sima
3. sor: Nincs szélszem!!! 2 sima, 1 ráhajtás 2 sima
4 - 53. sor: 2 sima 1 ráhajtás és végig sima, amíg 55 szemet el nem érünk (minden sorban 1-gyel több szem lesz a tűn)
54. sor: 1 sima, két szemet balra keresztezünk, 1 ráhajtás, és 2 szemet ismét balra keresztezünk (ez a fogyasztás), majd végig sima
55. Fordulás után úgy kötünk, mint az 54. sorban, m8inden sorban 1-gyel kevesebb szemünk lesz.
Így haladunk, mí 5 szem marad a tűn. Ezt egyben lekötjük és a zárást kis akasztó horgolásával fejezzük be.
Elkészítése kb. max 2 óra! :-)


Aki szeretné ezt a mintát elkészíteni:
Ott ahol a szemek száma már eléri a 23-at - azaz a 21. sorban:
- 2 szem sima, 1 ráhajtás, 9 sima, * 1 ráhajtás és két szemet leemelve összekötünk * a bal tűn mindig 12 szem marad, amit simán kötünk a sor végéig.
Ahogy szaporítunk, úgy alakul ki középen egy másik kis négyzet, mindig 1-gyel több mintával, a végén minden sorban 12 sima.
- Az első fogyasztás sora:
1 szem sima, 2 szemet balra keresztezve összekötünk, 1 ráhajtás, majd 2 szemet balra keresztezve összekötünk, 8 sima, és innen ismét * 1 ráhajtás és két szemet leemelve összekötünk *, a sor végén ismét 12 szem maradjon a tűn, amit simán lekötünk.
Így, mire ismét 23 szem lesz a tűn a belső kis négyzet is összezárul, és folytathatjuk a munkát az elsőben leírtak szerint.

1 megjegyzés:

Hiba történt a modul működésében