2011. április 27., szerda

Málnatorta csokibevonattal

Ez tényleg csodásan sikerült - az ízére gondolok elsősorban - az a fontosabb:-)
A véletlen alakította úgy, hogy a málnakrém ennyire jól sikerüljön. Le is írom nektek, hogy ti is kipróbálhassátok. (A kis "költemény" íze a sacher-tortához hasonlít leginkább.)


A receptem:
  • Készítsünk (vegyünk) kakaós piskótát, vágjuk ketté.
  • Egy 60 dekás fagyasztott málnát kb. 6 evőkanál porcukorral - szobahőmérsékletre engedjünk fel.
  • (No itt jön a véletlen, mert kicsi edényt vettem elő...) Egy 3 decis edénybe csurgassuk a málna levét és egy kevés málnaszem is beleeshet + kb fél deci víz - ezt főzzük fel egy fél csomag zselésítővel. Amire felrottyan, addigra az egész egy kicsit elveszíti a színét - barnásabb lesz - akkor van kész a zselé. Így forrón hozzátöltöttem a többi málnához, ami azonnal lehűtötte - fel lehetett kenni a tésztára.
    Mivel a zselé csak töredéke volt az egész málnahalomnak, így az egész krém piros maradt és az íze, mint a frissen szedett gyümölccsé! Két perc múlva már rá is tettem a tortalap másik felét.

Csodás(!) csokikrém, ill. csokimáz:

20 dkg vaj (nem margarin)
22 dkg kristálycukor
4 evőkanál kakaópor
10 evőkanál tej

A vajat a cukorral jól elkeverem (habosra) - hozzáadom a kakaóport és a tejet, és tűzre teszem. Mikor felrottyant, picit még keverem és leveszem.

Csokimáz
Ez esetben az egyik felét máris öntheten a torta tetejére, ami szobahőmérsékleten is kn. félóra alatt is megdermed. Nagyon finom!!!!!!

Csokikrém
Ha csokikrémet is szeretnék készíteni, akkor a másik felét hűtőbe teszem, és hagyom kihűlni. Majd kb. 1 óra múlva habverővel szürkésbarnás habbá verem. Ez is nagyon fínom, de komolyan!!!!!

A csoki-recept igazán jó, ha betartom az előírt adagokat. Így - jelen esetben - egy
kicsit sok lett a mázból és a felesleget a tálcára csurgattam, ott dermedt meg. Na, ez aztán semmit nem vont le az élményból! :-))

A csoki-receptet "ifiasszony-koromban" :-) a kókuszos-kocka elkészítéséhez kaptam a szomszédasszonyomtól - tehát ehhez is a legkiválóbb!
Igazán szeretettel ajánlom tovább én is, próbáljátok ki!

1 megjegyzés:

  1. Én nem a receptet kérem, hanem egy szeletet a sütiből fénypostával! :-))

    VálaszTörlés

Hiba történt a modul működésében